Nova i harskogen

28/9-11

Håckren

släpp 08,30

upptag 10.30

drev     120 min

drev tot285 min

lös 5,5 tim

lös tot. 20,0 tim

Halvmulet + 15 gr  släpper nova och jag går efter vägen västerut, hon söker bra och rätt som det är så river hon i med ett riktigt påstick driver iväg med haren i västlig riktning in på prästbordet där hon kör flera rundor med lille gösse som jag ser 5 ggr men det blir svårare och svårare då det är varmt och blåser ganska kraftig västavind. Hon fixar 4 vägtappter men den femte går hon bet då vägen torkat opp bra i värmen och den kraftiga vinden.

30/9-11

Södra Hålland

Släpp 08.15

Upptag ---

Drev----

Lös. 4,5 tim

Lös tot.24,5t im

Helmulen dag men + 17 gr, jag med Nova var inbjuden till P-G Holmström, Nova söker bra väcker  inne i storskogen mot masten, men hittar inget utspår så hon går bet, men jag är nöjd ändå när hon jobbar så bra,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0