Mira i harskogen 6/12-11

11. 6/12-11
Järpbyn
Släpp 09oo
Upptag ----
Drev --
Drev tot. 428 min
Lös 4,0 tim
Lös tot. 51,0.tim

Under natten har det i det närmaste varit storm men inget snöfall, -2  och uppklarnande, jag stannade vid Bäckmyr´n strök kopplet kl 09oo Mira och jag gick in snårskogen där hon börjar att väcka men inget upptag jag väntar Mira fäller ett och annat väckskall, jag går dit för att kolla vad hon håller på med, bra med harspår men inget riktigt färskt, ja det kan dom ha varit men eftersom det blåser så har dom väl blåst igen, det måste ju lukta eftersom hon väcker, hon håller på där länge men hon hittar ingen hare, senare så börjar vinden tillta så jag lockar in henne för att  bryta dagens jakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0