I harskogen med Mira 10-11-17

En gråmulen dag minus 5 gr Bertil  ringde och ville jaga hare så Nils-Erik och jag med Mira for med stor glädje dit för att släppa ungtiken, vilket vi gjorde kl. 0900 gick upp över hans domäner, men haren har inte rört på sig mycket sedan snön kom, men kl. 11,45 rev hon i och for i väg med en hare och dötappt redan efter 20-25 min, vad är problemet?? För torr snö, eller vad? Dålig jakthund, neej hon kan det vet jag. Vi gick vidare och hittade nya harspår men Mira kände ingen lukt i dessa, kl. var nu närmare 14,00 så vi bröt och gick hemåt där Bertil och hans fru bjöd på kaffe och mjukstut,  jag tackar för en trevlig dag och gott fika. Ser fram mot flera gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0