Mira i Harskogen 12-08-23

I dag en ny dag släppte på samma ställe som tidigare, men i dag vet jag
att det finns en hare här då Nova drev i går. Mira söker bättre i dag går ner
på udden vid Östra passet söker väldigt bra, men hittar ingen hare, hon ger upp
efter ca: 60 min då jag tar med henne på nytt område men nu söker hon trångt, tills
jag gör ännu en förflyttning nedan för vägen öster om bergspasset. Då helt
plötsligt börjar hon väcka, söker ihärdigt i över timmen med förflyttning  några hundra meter som slutar vid vägen,
troligen har hare gått upp på vägen för att dra i väg åt något håll, vägen var
nygrusad torr och tydligen luktfri då det även drog lite från väst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0