Harskogen med Nova 10.12.13 Luciadagen

En grå dag –11 gr men uppehåll ca: 30-40 cm med lös kall snö, jag med Nova for upp till Sparvtjärn där jag släppte henne 09,30 och gick på den västra sidan om tjärn Nova sökte ut på sina svängar, efter en halvtimma så drog hon i väg 350-400 meter söderut kraftig upplega så det var dålig hörbarhet när hon hade varit runt en myr i närmare timmen så tog jag och pulsade dit för att se vad hon hade för sig, där var det fullt drev, men det  är nog dålig lukt i den lösa snön för hon skallade int ut riktigt lät som om hon var flera minuter efter men jag såg hare och Nova då var hon bara 2 min bakom haren jag fick aldrig något bra skottillfälle så den hare lever och har det bra i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0